-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:44587 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:11

آيا بدليل قباحت عرف عمومي جايز است ازدواج موقت بعنوان يكي از زيباترين راه حل هاي بحران جوانان كه توسط خدا حلال شده است را ترك كرد ؟ راه حل اجرايي شما براي اين مساله چيست؟



برادر بزرگوار شكي نيست كه پاسخ سؤال اول شما منفي است يعني نمي توان بواسطه قبح عرفي يك حكم شرعي جائز را حرام دانست . اين امر با كمي توجه به مدارك احكام كه بر اساس مصالح و مفاسد مبتني است روشن خواهد شد البته در اين جهت ممكن است ابهامات و شبهاتي در ذهن انسانها خصوصا خانمها مطرح شود كه در كتب متعدد و توسط بزرگان بررسي شده و پاسخ داده شده است كه از جمله آنها كتاب نظام حقوق زن در اسلام از شهيد بزرگوار استاد مطهري است و آنچه نبايد مورد غفلت واقع شود اين است كه بايد ديد عرف چرا اقبال عمومي نسبت به اين موضوع نشان نداده است اگر علت آن بررسي شود و آن عوارض يا رفع گردد و يا روشن شده و پاسخ داده شود، بسياري از اين قباحت عرفي از بين مي رود. مرحوم شهيد مطهري در همان كتاب مي فرمايند: منفوريتازدواج موقت در ميان زنان، مولود سوء استفاده هايي است كه مردان هوسران در اين زمينه كرده اند. كه خود ايشان سپس پيشنهاد نموده اند كه قانون ـ اگر قانون خوب و جامع تدوين شود ـميتواند جلوي آنها را بگيرد، يكيديگر از مشكلات نوع نگاهي است كه در مردم نسبت به مسئله ازدواج كلا هست كه آنرا فقط براي ارضاء جنسي مي دانند كه قرآن كريم بزرگترين نفع آنرا سكون ميداند و وقتي چنين ديدي نسبت به ازدواج داشته باشيم نوع نگاه ما بصورت نگاهبه يك امر غير مقدس بلكه شيطان خواهد بود به هر حال اينكه راه حل اجرايي قضيّه چيست؟ بايد گفت ضمن يك كار فرهنگي وسيع و طولاني و تدوين قانوني جامع با رفع مشكلات و عوارض منفي احتمالي ازدواج موقت، ميتوان اميدوار به اجراي اين حكم از احكام اسلام بود .

مقصود همان رجعتي است كه اول امام حسين (ع) بعد حضرتامير (ع) و بعد حضرت رسول(ص) و بعد باقي ائمه رجوع مي نمايند .

برگرفته از : 1ـ معاد،استاد مطهري (ره)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.